Θέματα φιλοσοφικά, επιστημονικά, κοινωνικά, ψυχολογικά, για τον άνθρωπο. Νευροεπιστήμες, εγκέφαλος,συνείδηση και νοημοσύνη. Νίκος Λυγερός.

Όλες οι ανθρώπινες έννοιες είναι προβολές του ανθρώπινου πνεύματος γι'αυτό σε τελική ανάλυση πολλές φορές είναι απατηλές. Δεν βλέπουμε την πραγματικότητα , την αντιλαμβανόμαστε (όπως νομίζουμε εμείς πως είναι). Ο,τι βλέπουμε είναι μια ερμηνεία της πραγματικότητας, που βασίζεται σε υποκειμενικά, ελαττωματικά ή προκατειλημμένα παραδείγματα. Αυτό έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο πώς καταλαβαίνουμε τον κόσμο, αλλά και πώς καταλαβαίνουμε τους ανθρώπους... Όταν κάποτε ρώτησαν τον Ηράκλειτο πώς γνωρίζει όσα γνωρίζει απάντησε: «ερεύνησα τον εαυτό μου». Όμως δεν αρκεί μόνο η αυτογνωσία, χρειάζεται και η εμπάθεια... O Σωκράτης, μέσω της μεθόδου διαλόγου που είχε αναπτύξει, εκμαίευε (εξ ου και Μαιευτική Μέθοδος) από τον συνομιλητή του την αλήθεια/γνώση που είχε μέσα του αλλά δεν γνώριζε. Ο άνθρωπος δε μπορει να αναζητά αυτό που δε γνωρίζει γιατί τότε δεν ξέρει τί να αναζητήσει αλλά ούτε αυτό που γνωρίζει μπορεί να αναζητά γιατί το ξέρει ήδη. Ο άνθρωπος τίποτε νέο δε μαθαίνει, παρά μόνο παίρνει συνείδηση των όσων ήδη γνωρίζει. Η γνώση (μάθηση) είναι ανάμνηση (ενθύμιση) , υπάρχει λοιπόν η ανάμνηση μέσα μας...

Ν. Λυγερός: Η μη αναγνώριση του Χριστού - Όταν ο Σωκράτης - Ο απίστευτος διάλογος - Γι' αυτούς που ζουν το μετά

Νίκος Λυγερός: Η μη αναγνώριση του Χριστού - Όταν ο Σωκράτης - Ο απίστευτος διάλογος  - Γι' αυτούς που ζουν το μετά.

Ν. Λυγερός: Η μη αναγνώριση του Χριστού 

Η μη αναγνώριση του Χριστού 
δεν έγινε τυχαία 
από τους Φαρισαίους 
διότι ήξεραν 
την αξία του 
για το λαό 
και επανέλαβαν 
το έγκλημα 
που είχε 
υποστεί ο Σωκράτης 
για να μην ενοχλεί 
αυτούς που χειραγωγούσαν 
με τη ρητορική τους 
ολόκληρο το λαό 
για να διατηρήσουν 
την εξουσία τους 
γιατί η επανάσταση 
της αγάπης 
ήταν αισχρή 
για τους άρχοντες 
του σοφισμού. 



Ν. Λυγερός: Όταν ο Σωκράτης 

Όταν ο Σωκράτης 
επέλεξε τον θάνατο 
όπως έκανε κι ο Χριστός 
δεν ήταν μόνο 
για ν' αυτοκτονήσει 
αλλά για να δείξει 
ότι οι αξίες που έχεις 
οδηγούν στο μονοπάτι 
της αλήθειας 
και δεν υπάρχει 
καμιά άλλη επιλογή 
έως το τέλος 
αλλιώς πέφτεις 
εκεί που βρίσκονται 
οι ρητορικοί 
κι οι Φαρισαίοι. 




Ν. Λυγερός: Ο απίστευτος διάλογος 

- Άργησες. 
- Έκανα ό,τι μπορούσα. 
- Ξέρω. 
- Οι μαθητές σου είχαν κρύψει την σκυτάλη. 
- Δεν έβλεπαν ακόμα τη συνέχεια κι ανησυχούσαν. 
- Το είδα. 
- Σημασία έχει ο Χρόνος. 
- Είναι ο χώρος όπου μπορούμε να βρεθούμε. 
- Φοβάσαι; 
- Όχι. 
- Λυπάσαι; 
- Όχι. 
- Άρα ξέρεις ήδη για το μετά. 
- Το έργο σου με βοήθησε. 
- Είναι σημαντικότερο από τη θυσία. 
- Αν και είναι απαραίτητη. 
- Για να γίνει κατανοητό σε όλους. 
- Θέλεις να πεις στους σπάνιους για όλους. 
- Στη δομή της ανοιχτής δομής. 
- Στα θεμέλια. 
- Από τον ακρόλιθο. 
- Τίποτα δεν πρέπει να είναι κρυφό. 
- Δίχως εσωτερισμό. 
- Μόνο εξωτερισμό. 
- Γιατί το έργο είναι για όλους. 
- Ακόμα κι αν οι σπάνιοι πρέπει να παλέψουν. 
- Οι Δίκαιοι για τους Αθώους. 
- Ο Χρόνος για την Ανθρωπότητα. 
- Και τώρα; 
- Έρχεται το μετά. 


Ν. Λυγερός: Γι' αυτούς που ζουν το μετά 

- Ήρθα από το μετά. 
- Θα έλθω από το πριν. 
- Νιώθω το έργο σου μέσα μου. 
- Χαίρομαι γιατί θα το δώσεις στους άλλους. 
- Δίχως προσφορά δεν υπάρχουν οι επόμενοι. 
- Η σκυτάλη δεν έπεσε. 
- Η συνέχεια συνεχίζει. 
- Κι οι μαθητές αντέχουν; 
- Μαθαίνουν από το έργο σου, από τη ζωή σου. 
- Διαβάζουν το πριν για το μετά. 
- Και ξεπερνούν το τώρα. 
- Αυτό είναι το πρέπον. 
- Μετά την απελευθέρωση. 
- Πέρασαν κι αυτά. 
- Έτσι ήρθαν. 
- Κι έτσι θα επανέλθουν. 
- Κι αυτό το μαθαίνουν. 
- Είναι το πιο δύσκολο. 
- Ακόμα κι από τη θυσία. 
- Υπάρχει προετοιμασία για το ένα αλλά εκμάθηση για το άλλο. 
- Έχει αρχίσει. 
- Το βλέπω με τη γραφή. 
- Δεν είναι πια καταγραφή. 
- Οι επόμενοι και οι προηγούμενοι. 
- Μαζί για το ίδιο έργο. 
- Για την ίδια ανάγκη. 
- Το πάθος της Ανθρωπότητας. 
- Η μάχη του Χρόνου. 
- Για τους αιώνες των αιώνων. 
- Μόνοι με την Ανθρωπότητα.